Email

biuro@centrumtechniczne.com.pl

Kontakt

+48 17 583 16 73

Regeneracja zaworów VTG

REGENERUJEMY NASTAWNIKI VTG

Zawór VTG

znany również jako zmienne geometrie turbosprężarki, to zaawansowany element stosowany w silnikach spalinowych. Jego głównym zadaniem jest dostosowanie pracy turbosprężarki do różnych warunków jazdy, co przekłada się na poprawę osiągów, wydajności i efektywności paliwowej1. W przypadku pojazdów marki

DAF (np. DAF XF 106 EURO 6), zawór VTG

jest często stosowany w turbosprężarkach. Pozwala na regulację kąta nachylenia łopatek turbosprężarki, co umożliwia dostosowanie wydajności turbosprężarki do wymagań silnika w różnych warunkach.

Regeneracja zaworów VTG

 jest procesem, który ma na celu przywrócenie pełnej sprawności turbosprężarki wyposażonej w ten rodzaj zaworu. Oto kilka kluczowych kroków związanych z regeneracją:

  1. Demontaż: Pierwszym krokiem jest demontaż turbosprężarki z silnika. To pozwala na dokładne zbadanie zaworu VTG i innych elementów.
  2. Czyszczenie: Zawór VTG jest często narażony na osadzanie się zanieczyszczeń, takich jak sadza, olej czy inne cząstki. W trakcie regeneracji zaworu przeprowadza się dokładne czyszczenie. Może to obejmować ultradźwiękowe mycie, piaskowanie lub inne metody.
  3. Wymiana uszkodzonych elementów: Jeśli zawór VTG jest uszkodzony, konieczna jest jego naprawa lub wymiana. Często wymienia się również uszczelki, łożyska i inne elementy.
  4. Sprawdzenie geometrii: Po oczyszczeniu i ewentualnej naprawie zaworu VTG sprawdza się jego geometrię. To ważne, aby zapewnić prawidłowe działanie turbosprężarki.
  5. Montaż i kalibracja: Po dokładnym przeglądzie i naprawie zaworu VTG, turbosprężarkę montuje się z powrotem na silniku. Następnie przeprowadza się kalibrację, aby dostosować pracę zaworu do parametrów silnika.
  6. Testy: Ostatnim etapem jest przeprowadzenie testów, aby upewnić się, że turbosprężarka działa poprawnie i dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika.